16 July 2014

Sembang-sembang kosong

Bismilahirohmanirohim..

Hai..Haii..Wahhh..Alhamdulilah..Hari ini dah pun masuk hari ke 18 umat Islam bepuasa kan..Cepat benar masa bergerak..Antara sedar dengan tak sedar Ramadhan bakal meninggalkan kita dan Syawal pula kian menghampiri kita..

Persiapan raya..Alhamdulilah semua dah setle..Cam biasa baju raya 3 pasang tiap-tiap..Semua dah setle jahit sendiri..Baju adik-adik pun aku buat sendiri jugak..Semua tu dah setle 3 bulan lps before masuk keje sini lagi..Itu yang untungnya tahu menjahit..Tapi tak da la terrer mana pun..Acah-acah terrer ada laa..Hahaha

Seminggu yang lepas sempat la amik cuti then berbuka puasa kat umah selama beberapa hari..Pun sempat berbuka puasa ngn family akak aku..Jumpa ank buah tersyg yg tak jumpa lagi sejak lahir..Dah bambah da..Aktif betul..Haihh..Cam percaya tak percaya jew akk aku tu dah ada family sekarang...*Turn aku bila ehh..

Bulan puasa nie aku banyak masak kat umah..Alaaa..Sama jew rutin hariannya balik umah masak..Tak da beza pun..Lagi pun takkan la nak hari-hari makan kat kedai..Entah laa..Bagi aku kalau masak kat umah nie rasa cam stress tu hilang..Nak-nak bila makanan tu menjadi pastu makan dengan abis..*Pandai masak sgtla tu tak dalah..Tapi nak isi perut sendiri tu boleh la kan..

Then bulan Ramadhannie dah start kelas menjahit pun..Hujung minggu lepas klass buat baju kurung pesak buloh..kelasnya 2 hari jew..So far okeey lah sebab student boleh siapkan jugak sepasang baju kurung tu tepat pada masanya..Then hari ni plak ada klass buat baju kurung moden..Nanti kita tgk la camna hasilnya utk entry akan datang.

Nie sementara tunggu student buat pola kat kertas tu sempatlah duk up entry kat blog nie kan..Da lama tak up sesekali ada idea boleh lah nak up kan entry..Kalau selalu pun tak tau nak cite apa..Ohh ya student dah panggil dah tu..Sambung next entry plak ye..

No comments:

Post a Comment