09 September 2016

Persoalan Yang Tiada Jawapannya...


Assalamualaikum.

Setelah sekian lama terlupa password blog..And finally berjaya jugak jumpa password tu..Naib baik pernah simpan kat dalam diary 2014 and lagi bernasib baik sbbnya diary tu tak terbuang lagi..

Err..No wonderlah..Sangat berat hati nak buang..

_________________________________________________________________________________

Entah kenapa..
Lately banyak sungguh persoalan.

"Bila kau nak kawen...?"
"Eh kau memang tak nak kawen ke..?"

Tak pun

"Kau bila lagi...?"

Persoalan demi persoalan yg kadangkala buat nafas aku hampir tersekat.
Persoalan yang aku sendiri tak ada jawapannya..

Aku perempuan.Aku tak rasa takkan ada perempuan yg tak nak kawen melainkan ada sebab-sebab yang tertentu..

Bohong jugaklah kalau hati aku tak tercuit bila aku tengok kawanII dengan husband masingII dikelilingi anakII yg comel.

Sungguh kadangkala hati aku berbisik sendiri,entah bila turn aku akan tiba..

Then bila kwnII disekeliling aku jemput aku utk attend kenduri kawen,sometime aku tertanya pada diri aku entah bila jugak turn aku..

Aku tak da jawapan utk semua persoalan tu..
Yg aku mampu cuma berdoa.
Berdoa dan terus berdoa.

Memilih..
Pada aku kita perlu memilih utk yg terbaik utk diri kita.
Perkahwinan ibarat satu percaturan.
Andai tersalah pilihan..
Entah bagai mana kelakkan datang.

Sungguh..
Aku takut utk buka hati kpd org yg slh.
Aku takut utk rasa terluka.
Rasa kecewa lagi.

Dan
Hakikatnya lagi
Hanya aku yg tahu akan sebuah kebenarannya kenapa aku sanggup untuk letakkan sebuah perkahwinan itu ditempat paling belakang sekali dalam perjalanan hidup aku..

Hanya aku yg memahami..
Kenapa..
Mahupun mengapa..

Doa kan aku.
Semoga satu saat nnti bahagia tu akan muncul utk aku..
Semoga juga persoalan tu akan terjawab satu saat nanti..
Amin

No comments:

Post a Comment