21 December 2014

3 Bulan 1 hari

Hai

Firstly kan..Aku nak ucap syukur alhamdulilah sangat-sangat..Sebabnya Allah permudahkan segala laluan perjalanan hidup aku sekarang..Kiranya tak dak sebarang kesulitan pun sepanjang-panjang aku berpraktikal kat sini..Okee tifuuuu..Bukan tak dak..Sometimes ada jugak masalah problema tu..Cuma semua tu boleh di setelekan then dapat dihandle dengan baik..Kiranyanya masalah tu just small mater tak dak lah yang boleh buatkan aku stress yng amat ke apa kan..

Btway..Smlm..21 Disember genap lah 3 bulan aku berpraktikal kat Institut Kemahiran Bestari ( IKB) Saujana nie..Three months more again untuk aku habiskan praktikal kat sini..Then dah boleh cari kerja..Yeayy..*Ouh please dun be hover sangat tanpoo diri sendiri nak nakk..Mihmihmih..Sepanjang 3 bulan nie banyak benda yang aku belajar..Banyak sangat..Sbb aku kan dah agak lama tinggalkan bidang jahitan ni..Mauuuu tak lama kan..Almost 4 thn kot..Tapi bukan la aku tak menjahit langsung..Ada..Tapi tu pun time cuti sem..Then ikut kerajinan aku la kan..Kalau rasa nak buat baju baru..Aku buat laaa..Kalau tak jawabnya..Malas..Malas..Malas..Hahaha..

Banyak ilmu aku dapat kutip amik kat sini..Sini...Sini..Sinilahh..Hahaha..Aku belajar untuk mengajar..Of course lah kan sbb tujuan asal aku datang sini nak berpraktikal Vto stand for vocational training office tu...selain tu aku belajar how to manage student..Eventhough aku tau mungkin ada segelintir setudent tak suka aku..Mungkinlah..Hati manusia..Mana kita tau suka ke..Tak suka ke..I'm not perfect too okee...Ouhh..
I dont care bout that..Nak tau kenapa..Sbbnya kat atas dunia nie takkan semua org akn suka kita..Somebody mungkin akan tak suka kita walaupun sbb tu tak dak pun..So..Aku malas nak amik seyus benda-benda mcm tu..Sbbnya takkan pasal tu pun nak kecik ati..I'm rite kan..No need lah mcm tu kan..

Then aku belajar untuk terima tempahan banyak-banyak kemudian buat sistem kilang..Seyusly aku mengaku..Dulu-dulu kan aku tak amik tempahan baju..Langsung tak amik..Kalau amik pun buat baju untuk adik-adik..Nak tau kenapa aku tak amik.??Sebabnya aku tak dak keberanian nak amik tempahan..Aku takut kalau aku jahit baju orang nnti orang pakai tak sedap..Mean tak selesa lah..Pluss time tu masa tak mengizinkan aku nak amik tempahan baju kan..Tapi..Now kan..Semenjak aku masuk production ni..Aku rasa keberanian tu dah ada..And salah satu drpd wish list aku untuk next year adalah nk amik tempahan thean nak bukak bisness  dengan adik-adik aku..In shaa Allah..Nampakk tak semangat dah berkobar-kobar nie..Hahaha..Harap-harap menjadi lah ye..Amin..

Ouh ye..Untuk tahun depan plak..Around bulan satu aku n the geng of cikgu-cikgu nie ada planning buat program Lawatan Sambil Belajar..Pengarah Program mestilah aku..Hahahaha...*Gelak jahat...Dan yang paling heaven sekali kan program tu dah pun diluluskan oleh pihak tertinggi IKB..Boss aku lah yakni En Hafiz Sidik..So far untuk progress Lawatan Smbil Belajar tu berjalan dengan lancar..Untuk program tu aku dibantu oleh En .Fakrul..Fuhh..Nasib baik ada dia banyak tolong aku..Kalau tak haru jugak aku nieee..
Almaklumlahh..Dah lama tinggal dunia paper work bagai ni kan..Then geng-geng cikgu ni pun banyak bantu aku..Bagi idea itu ini..And now kita just tunggu program ni nak move on je..Yeayyy..Jalannn..
Hover..!Hahaha

#Saje selit sikit-sikit gambar aktiviti dgn student






Tu jelah kot sepanjang 3 bulan aku kat sini..Nanti aku cite lagi ye..
Bye..!

No comments:

Post a Comment