02 December 2014

Story mory bout Luv

Hai..

Selamat malam uols..Malam nie tetiba nak buat entry pasal cinta pulak..Ehh..Ehh..Jiwang pulak tetiba dah kenapa eh..Hihihi..Okee..Cinta..Cinta..Yelah cintalah..Pada aku cinta tu satu perasaan halus yang tiba-tiba terbit dari hati untuk seseorang..Cinta tu hadirnya tak pernah pun kita pinta..I'm rite kan..But bila cinta itu pergi dari hidup kita..Sakitnya..Pedihnya takkan boleh nak digambarkan dengan kata-kata eventhough dengan perkataan..Hanya yang pernah melalui detik-detik itu jew yang tau mcmna..Soametime kita tertanya-tanya..Why eeehh kita harus jatuh cinta..Why,why and why perlunya cinta dalam kehidupan seorang manusia..Itu lumrah..Lumrah alam..



Bila sebut pasal cinta..Kadang-kadang aku jadi emo gakss..Mihmihmih..Aku pernah bercinta tak agak-agak..?Haruslah pernah kan..Gilers ngko tak pernah..Weee...Yes..Aku pernah bercinta..Banyak kali jugk..Bukan sekali...Bukan dua kali..Tapi banyak kali..Lastly aku bercinta dalam erti kata bercinta yang sebenar-benarnya 3 years ago..Selepas tu ada jugak..Tapi entah..Cam memain la..Mcm bercinta but tak seyus sangat..Mybe sebab time tu tgh frust kn..

Tapi..

Tapi..

Tapi..

Tapikan..Berapa banyak tapi laa...Mihmihmihh..Dalam banyak-banyak kali aku pernah bercinta..Yang 3 years ago tu lah paling meninggalkan kesan dalam hidup aku..Perpisahan yang tak pernah terjangka..Yang tak pernah terfikir akan terjadi apatah lagi tika tu tengah bahagia..Berjanji seperti bulan dan bintang..Yang takkan pernah untuk meninggalkan antara satu sama yang lain..Ouh yea..Bahagia..Aku pernah bahagia..Aku pernah lalui detik-detik itu..Yup..Aku mengaku lah pernh jadi wanita yang bahagia..Wanita la sgt..Hihihi....Jika dibandingkan dengan kisah-kisah cinta yang lain..Itulah saat yang paling bahagia dan andai aku diberi pilihan untuk ulangi detik-detik bahagia tu..Aku pilih untuk berada di saat itu..Aku pernah lalui saat-saat tak tidur malam , foncall non stop hingga ke pagi..Pernah jugak lalui text each other , non stop hingga pagi..Pernah merajuk..Pernah dipujuk..Pernah disakiti..Pernah lalui mcm-mcm dolu-dolu kala..

 

#Mohamad Nazreen Mohamad Mazlan..I'm still remember ur promise..But i have to face the faith..Jodoh itu bukan milik kita..Tapi sekurang-kurangnya u pernah membahagiakan I..I dah boleh terima hakikat itu walaupun hampir 3 tahun lamanya I amik masa utk lupakan kisah kita..Utk lupakan setiap detik-detik yang pernah I lalui dengan u..Tipu..Tipu sgt if I katakan I dah boleh lupakan semuanya sbb sometimes I still rasa u ada disisi I..Whatever do..I doakan u bahagia dengan pilihan yang u dah buat..I doakan u bahagia dengan dia yang u pilih sampai bila-bila..Eventhough I alwaay's tertanya-tanya dengan apa yang terjadi antara kita..

Okeee..Okeee..Cool down tk payah nak emo-emo..Tu kisah 3 tahun lps..Now i'm single..Jodoh..Aku serahkan pada Yang Maha Esa..Mungkin di saat ini jodoh aku tengh mempersiapkan diri dengan ilmu agamanya sebelum dipertemukan dengan aku..Kann..Amin..

 

Jatuh cinta..Tapi si dia tak tahu..Ehh,.Pernah jugak tau dolu-dolu masa zaman  dolu-dolu..Dia kwn baik aku weh..Entah camna tetiba boleh uncul perasaan mcm tu pun aku tak tau..Pelik bin ajaib..Dalam duk pomgg pangg pongg pangg bertekak bergaduh bgai tetiba wujud perasaan mcm tu..Tapi..Ceittt..Cepat-cepat tampar diri sendiri bagi sedar sikit yang bahawasanya dia tu kwn baik..Tak boleh lebih tak boleh kurang..Mihmihmihh..Yelaaa..Aku tak nak disebabkan perasaan cinta tu..Tetiba persahabatan tu terputus..Dan aku pilih persahabatan daripada cinta..

Pun aku pernah jatuh cinta..Dia tahu..Woii..Malu..Maluu..Maluu..Krikk..Krikk..Masa zaman hingusan dolu-dolu jugak la..Tapi tak bercinta pun lah..Just kawan..Yew kwn sampai ke ari ni..Sbbnya dia just boleh anggap aku sebagai seorang sahabat jew..Omg..Kesian kan..Mihmihmihh..

Itu jew pun story mory cinta zaman dolu-dolu..Zaman nakal-nakal..Sekarang ni dah tak nakal sangat dah..Just kuat menyakat jew..Hihihi..Dan masanya untuk aku mencari yang lebih seyus sesuai utk dijdikan pasangan sehidup dan semati aku..Yang dolu-dolu bukan tak seyus..Seyus jew..Cuma dah tak dak jodoh..

Bagi aku cinta ni satu kekuatan..Tapi dalam masa yang sama juga cinta ni boelh merosakkan manusia..Kaloo boleh aku tak nak sorang pun kaum hawa dalam dunia nie rasa mcmna sakitnya hilang cinta..Cukup biar aku sorang yang pernah lalui detik-detik aku..

Kata kakak-kakak aku cinta kehilangan cinta tu satu pengalaman yang akan mematangkan seseoarang di dalam kehidupannya..Masa itu lah dia akan belajar bagaiman untuk mengawal emosi dan perasaannya..Dan pesan kakak aku lagi..Carilah seseorang yang benar-benar ikhlas cintakan kita..Terima setiap kekurangan dan kelemahan yang kita miliki dan yang paling penting boleh sentiasa ada disaat kita memerlukannya..

::To my future husband..Awak kt mna..Awak kt mna..Hahaaahaha..Okee..Be seyus ye..Kat mana pun awak sekarang..Dimana pun awak berada..Apa pun yang sedang awak lakukan sekarang..Please take care urself..Dont be notty..And i'm waiting for u..Sehingga tibanya detik-detik pertemuan kita..Auwwww..So sawit lah..Hihihi

 

Bye..

No comments:

Post a Comment