29 November 2014

Momento of 2014 +++ Wishlist 2014

Hi..

Pepagi buta tak tidur lagi per cite...Citenyaa tadi dah tido..Then terbangun balik..Jenis aku..Bila dah tido pastu terjaga balik..Memang payah nak lelap balik..Sbb tu sometimes aku lebih suka silent kan mode fon aku time nak tido..Senang tak dak gangguan....Mihmih..Pastu tak boleh nak tido ada lah kemas sikit-sikit barang-barang yang bersepah..Almaklum laa  baru balik umah parents so banyak benda lah aku usung amik dari umah sana kan..

Dalam sedar dan tak sedar kan..Kan..2014 bakal melabuhkan tirainya tak lama lagi..Memang dah tak lama pun.Tinggal sebulan jew lagi..Pastu dah masuk tahun 2015..Cakap pasal 2014..Terlalu banyak memori pahit dan manis yang tercipta utk tahun ini..

Throwback dari LI kat Langkawi..Rasa mcm baru jew lagi LI kat Sri Lgenda Condominium..Seriusly sometimes aku rindu udara Langkawi..Rindu hembusan angin di Sri Lagenda Condominium..Rindu suasana kerja..Rindu nak site visited kat sana..Rindu nak gi double check meter air kat unit by unit...Rindu nak kena owner unit datang serang tak puas hati psl fee charge..Hahaha..Rindu nak lepak-lepak kat balcony..Senang cite rindu semua lah..Tapi rezeki utk aku berada di bumi Langkawi tak lama..Almost 2 bulan jew kot..Ehh?Lupalah pulak....Asal entah touching sgt neh..Pada hal bukan tak pernah jejak pun Langkawi tu..Dah dekat 5 6 kali kot..Tak..Pada aku tetap takkan sama..Sbbnya kali ini tinggalkan kesan yang cukup mendalam dalam hidup aku..Hanya bulan dan bintang jadi saksi cmna jugak aku menangis waktu tu..Kalau tak kuat iman comfirm dah terjun dari balcony tingkat 7 tu..Tapi yelah iman still menebal lagi..Lagi pun tak nak mati katak kan..Sebab tu aku cakap tak sama..Dan tak kan sama sampai bila-bila..Eventhough ada moment pahit yang aku tinggalkan kat sana aku takkan serik utk pergi sana lagi..Haruslah pergi..Best kot pergi sana..Nak-nak kaloo dapat pergi dengan yang tersayang..Ehhh..Eh..Ngko dah kenapaaa.....Hihi




 

 
 \




Throwback jugak bila aku terpaksa buat keputusan utk future study or stop kat situ je..Bkn senang ye nak buat keputusan bila berada di situasi mcm tu..Ibarat ditelan mati mak diluah mati bapak..Tapi slps aku dah mintak pendapat-pendapat orang sekeliling dan petunjuk dari ilahi..Alhamdulilah..Aku dah buat keputusan yang aku rasa inilah yang terbaik dalam hidup aku..Dan tepat..So aku moved on jew lah dengan pilihan dan keputusan yang dah pun aku buat neh..

 

Throwback bila wishlist aku berjaya dilksanakan dalam tahun 2014 nie..Wishlist aku tahun nie tak banyak pun..Sbb aku tau kaloo senaraikan banyak-banyak belum tentu semua tu menjadi..Kan..Perangai aku memang canggituu laaa..Tapi utk 2014 so far alhamdulilah..Okee dan berjaya dilaksanakan..Antaranya adalah..Jeng-jeng jeng....

  • Belajar bwak motosikal..Jangan suka ehh..Mihmihmihh..Puas kena paksa ngan adik aku baru larhh aku berani nak belajar..Tpi bila dah mcm agak pandai nie mcm "Ehhh..Bestlah pulak pandai bawak motor nie..Hohoho..Tiap-tiap pagi satu taman aku try bawak motor tu sampailah aku boleh bawak cam sekarang walaupun kadang-kadang takut jugak..Nak-nak bila ada lampu traffic light then selekoh tuu..
  • Buat kursus induksi..Kursus induksi nie aku buat kat ILP Marang..Berbayar ye..Bukan free of charge..Kursus induksi ni adalah salah satu syarat yang perlu ada if nak jadi tenaga pengajar dalam bidang kemahiran..Tak boleh tidak..Wajib harus kena buat dan kena ada sijil tau.. 


  •  Amik VTO..VTO stand for vocational training officer dalam bahasa melayunye kursus pegawai penilai vokasional..Kursus nie  wajib dibuat bagi yang nak jadi tenaga pengajar kemahiran.Tak kisahlah nak mengajar kat tempat swasta or tempat kerajaan pun..Kalau tak buat then tak dak sijil VTO nie..Mcm payahlah nak cari or dapat kerja..Sbbnya sekrang memang dah dikuatkuasakan di Malaysia nie nak jadi tenag pengajar kena buat dan kena ada sijil neh..Alhamdulilah..Now aku dalam progress ber LI di IKB nie..4 monts more untuk habiskan semua nie..Lepas tu dah boleh slow-slow cari kerja tu..Kat mana tu i dun mind lah sbb rezeki kan..
Cukuplah tiga nie dulu wishlist aku untuk tahun nie..Sekurang-kurangnya 2 daripadanya dah pun terbuat..Bt wishlist banyak-banyak belum tentu terlaksana jugak kan..So..Tinggal satu jew still in progres..Hope larhh everything's will be fine until ends of my practical..Kejap jew rasanya tahun nie berlalu..Tahun depan pun dah nak masuk..Pun jugak usia makin bertambah..Usia makin bertambah bererti kematian jugak bakal menghampiri kita rite..Kena lah jugak lebih melipat gandakan bekalan untuk akhirat jugak even sibuk dengan urusan duniawi  nie kan..Amboi..Cakap acah-acah mcm ustajah dah kan..Tak dalah pun..Just untuk memperingati antara sesama muslim..Hokeee untuk wishlist 2015 dah ada dalam kepala..Ada mcm-mcm planning dah nie..Tapi kena buat cam dlm thn nie jugak..Tak boleh buat banyak-banyak wishlist..Nanti tak terbuat..Jawabnyaa...Mihmihmih..

Now dah pagi..Let's sleep ye..Besok kerja..Kang tak terbangun pagi nahas citenyaa..Nite..Mmmmmuahhhh setepek..!Hahahha



No comments:

Post a Comment