13 November 2014

Disini..IKB..

Hai..

Mihmihmihhhh..Lamanye menyepi..Semenjak-menjak mensibukkan diri bepraktikal kat IKB Saujana masa mcm tak cukup jew..Siang kerja..Malam pun kerja tapi just buat kelass mlm utk bantu student-student siapkan projek dorg..Hoii..Penat tau tak..Dah dekat 2 minggu lebih balek lewat..Pearasaan tu tak pyh cakaplah kan mcm ala-ala memberontak hentak-hentak kepala kaki kat lantai tak mau buat kelass gnti nie..Weeeee..Tapi bila fikir-fikir balik takkan nak biarkan jew..So tak pelah..Teruskan jugak..Baik kan cikgu Mira nie..Ahaaha..Bapk perasan weyh..

Kiranya..Ni adalah second  time my experiences bergelar tenaga pengajar..Dolu-dolu masa kat Subang Bestari kan around 4 or 5 months kan pernah jadi tenaga pengajar..Cuma bezanya dolu-dolu tak sama sbbnya just jadi tenaga pengajar part time jew..Bukan fulltime pun..Mengajar pun tak formal sangat sbb yg dtg belajar pun makcik-makcik then mengajar pakaian jubah,pesak buluh then kurung moden..Experiences pun tak da lah banyak and lama sgt pun..

Kat sini situasinya lain..Student ramai..Staff pun ramai..Tempat pun nak ckp besar tak da lah mana..Tapi kalau pusing satu round pun boleh buat aku semput jugak la kan..Kat sini ad 2 kos jew..Pembuat pakaian wanita and permesenan but for the next planning akan ada kos pembuat pakaian dalam lelaki..Mimihmih..Okee ini tak lawak..Jangan marah iye..Then kos hospitaliti,and so on lagi yang aku dah lupa..

Here juga tak da nya aku dopoloh empat jam mengajar jew memanjang..At the sometime aku pun ad buat production.Mean kat sini ad bahagian production yang mana amik tempahan daripada luar..Now tempahan yang dah pernah diambil then aku ada jahit pakaian vest,langsir pastu pastu pastu lupa dah apa lagi..


LI kat sini tak dapat duit poket iye  mcm LI kat Rahim & Co Consultant or Abd Jalil & Co dolu-dolu tapi pihak sini provide tempat tinggal (hostel) with makan but untuk weekends pandai-pandai lah gali cari mknn sendiri ye..Alhamdulilah..Bersyukur lah dapat tu jew walaupun weekends tak provide makanan then kat sini mcm out of town..Very the jauh gile babeng drpd town..Luar drpd jangkaan wehh..Agak sadis disini iyee..Heee.

Okee tu jew lah story mory kat sini..Bulan nie November nie cukup dua bilan LI kat sini..Sebab aku masuk sini 21 September last-last months tu and 4 months more to go nak abiskan LI kat sini..Hopefully everything will be fine lah kan sepanjang 6 bulan kat sini..Hopefully juga after abis nanti mudah lah dpt kerja...Amin...Cakap psl kerja tu tak kisah lah dapat kat mana kan asalkan dapat kerja kemudian lngsaikan hutang-hutang Mara tu..Dah la nama aku dah kena blaactlist last months..Nasib baik abah ada tolong bayarkan dulu bagi pihak aku nie.

Gambar-gambar kat bawah nie suasana tempat aku berLI lah..Just sharing jew mcmna IKB Saujana nie..



Sekitar kelas amali modul aku yang ajar 







Sekitar Majlis Sambutan Bubur As syura



 

No comments:

Post a Comment